01. december 2020
Deze vierde Bruis&Brains Taalopvaller springt niet meteen in het oog, maar sluimert al jaren in mijn onderbewuste. Waarom staat dat streepje in Chocomel's 'de enige èchte' toch van rechtsonder naar linksboven? En niet van linksonder naar rechtsboven, zoals gebruikelijk bij een nadrukteken?

09. november 2020
"Minder druistige Drommel heeft uitverkiezing Oranje verdiend" lees ik vandaag op NOS. Drommels, drommels en nog eens drommels! Wat is een druistige Drommel?!

27. oktober 2020
"De saamhorigheid is nu veel minder dan in het voorjaar. De geest moet echt weer terug in de fles", aldus Jan Slagter gisteravond bij Op1. Het gezegde "de geest is uit de fles" voor een uit de hand lopende situatie kende ik wel, maar van deze variatie had ik nog nooit gehoord.

21. oktober 2020
Vrijdagavond. We eten pizza op de bank en kijken ondertussen naar De Vooravond. Waldemar Torenstra is te gast en vertelt over zijn motorreis door Afrika. Middenin een spannend verhaal hoor ik 'm zeggen: “Ik schrok me echt letterlijk een hoedje"!

19. februari 2019
Een overleg bij een klant. Aan bod komt de nieuwe automatische deur, die opent als je op een knopje duwt. De reactietijd is alleen net wat langer dan je zou verwachten. Met als gevolg dat bezoekers met grof geweld de deur opentrekken. En daar gaat de deur stuk van. Geopperd wordt dat er goed over de werking van de deur gecommuniceerd moet worden. De hoofden draaien naar mij, ik ben immers van de communicatie. Ik heb echter zo mijn twijfels of een bordje bij de deur het probleem oplost...

15. januari 2019
Database marketing draait om het doen van een persoonlijk aanbod op het juiste moment op basis van differentiatie in klantprofielen. Maar wat als dezelfde persoon communicatie voor twee verschillende klantprofielen ontvangt? Dan wordt het verwarrend en valt de persoonlijke benadering compleet door de mand. In deze blog hoe mij dit overkwam als proefabonnee van Trouw.

13. november 2018
De formule voor effectieve communicatie: een duidelijke boodschap die je doelgroep bereikt op het juiste moment. Dat laatste gaat soms nog weleens mis. Niet handig, wel een leuk blogthema. Deze keer hoe Transavia magazine Enjoy een voorlichtingsartikel van de Politie bij mij op een ongelukkig moment liet ‘landen’.

13. juni 2018
Stel, een bedrijf heeft een NPS van 70, met 75% promoters. Een superscore! Toch gaf ik een tijdje terug een bedrijf in deze luxepositie advies hoe ze nog succesvoller konden worden. Hoe dan? Door te richten op de grote groep zeer tevreden klanten. Want een hoge intentie tot aanbevelen is een goede start, maar uiteindelijk gaat het er om dat deze klanten ook werkelijk aanbevelingen gaan DOEN. In deze blog een stappenplan hoe je van tevreden klanten échte ambassadeurs maakt.

14. februari 2018
Vandaag is het Valentijnsdag. Mijn vriend en ik vieren dat vanavond met een etentje, maar eigenlijk ben ik de hele dag bezig met het creëren van liefde. Marketing en communicatie draait namelijk om het maken van connectie met je klant. En het hoogste niveau van connectie is liefde. We spreken niet voor niets over 'lovebrands'!

06. november 2017
Customer experience wordt steeds belangrijker. Gisteren las ik zelfs in een artikel dat de customer experience in de toekomst bepalender zal zijn dan prijs of product bij de keuze voor een merk. Tijd dus om die klantbeleving helemaal top te maken! Maar, hoe doe je dat? Zorg je dat jouw merk onweerstaanbaar aantrekkelijk en interessant is (boeien)? Of leg je je klanten in de watten met supergoede service (behagen)? Het antwoord: allebei! Want doe je één van beiden, dan is dat niet zonder risico.

Meer weergeven