Timing is everything! | deel 1: Late 'landing'

De formule voor effectieve communicatie: een duidelijke boodschap die je doelgroep bereikt op het juiste moment. Dat laatste gaat soms nog weleens mis. Niet handig, wel een leuk blogthema. Deze keer hoe Transavia magazine Enjoy een voorlichtingsartikel van de Politie bij mij op een ongelukkig moment liet ‘landen’.

Heerlijk, terwijl de herfst in Nederland aan het invallen is, heb ik me genesteld in het vliegtuig op weg naar een zonnige week Fuerteventura. Ruim 4,5 uur vliegen maar nog steeds binnen Europa, dus geen hip vermaak aan boord. Maar niet getreurd, want daar is Enjoy, het vliegtuigmagazine van Transavia. Vol met reisinspiratie, interviews en… een voorlichtingsartikel van de politie met de triggerende titel: 'Maak het ze niet te makkelijk, ook niet in de vakantie!'   

Tips

Geïnteresseerd lees ik verder. Wat ik allemaal kan doen om te voorkomen dat mijn huis straks leeg wordt geroofd, terwijl ik op een tropisch strand aan een cocktail zit. Tip 1: ‘Donker = verdacht, dus zet een tijdschakelaar op enkele lampen.’ Shit, vergeten… Tip 2: ‘Vertel de buren dat je weg bent, zodat ze een oogje in het zeil kunnen houden.’ Gelukkig, dat hebben we gedaan. Ook bij tip 3 kan ik een vinkje zetten. Maar dan tip 4, het is wat discutabel maar open gordijnen blijken toch beter dan dichte. Laat ik die nu net dicht gedaan hebben. En heb ik bij de ramen wel de extra beveiligingspalletjes erop gedaan (tip 5)? Geen idee. De volgende tips maken me er niet geruster op: gecertificeerde sloten op garagedeuren en anti-inbraakstrips op voor- en achterdeuren. Anders duwen ze er zo een breekijzer tussen. En niet hoeveel er te halen valt, maar hoe snel je ergens binnen bent is hét criterium voor woninginbraak lees ik verderop.  

Te laat! 

O nee! Het zweet breekt me uit. Zoveel wat ik had kúnnen doen, maar ik zit hier vast in een vliegtuigstoel en daarna acht dagen op een tropisch eiland! In gedachten zie ik al mannen met een bivakmuts grijnzend met onze gloednieuwe tv naar buiten lopen...

 

Dus Politie en Transavia: bedankt voor de tips, maar mag het in het vervolg ietsje eerder? Bij m’n boeking bijvoorbeeld. Zeg nou zelf, past prima in het rijtje toch:

 

Heeft u al een… 

  • Geweldige accommodatie geboekt? Nu met vroegboekkorting!
  • Voordelige parkeerplek op Schiphol gereserveerd? Wees er snel bij, want vol=vol
  • Anti-inbraakplan gemaakt? Lees de tips van de Politie!

 

Heb jij ook een voorbeeld van niet optimaal getimede communicatie? Laat het weten!

Reactie schrijven

Commentaren: 0