Drie stappen om je klanten van je merk te laten houden

Vandaag is het Valentijnsdag. Mijn vriend en ik vieren dat vanavond met een etentje, maar eigenlijk ben ik de hele dag bezig met het creëren van liefde. Marketing en communicatie draait namelijk om het maken van connectie met je klant. En het hoogste niveau van connectie is liefde. We spreken niet voor niets over 'lovebrands'! 

Hoe je als bedrijf of merk bereikt dat klanten echt van je gaan houden? Op dezelfde manier als hoe je een persoonlijke liefdespartner verovert (en behoudt)! Voor wie het nog niet helemaal scherp heeft, hier een stappenplan.

Stap 1: Toon oprechte interesse 

Wie is je klant eigenlijk? Wat houdt hem bezig? Wat maakt hem blij en waar ligt hij wakker van?

 

Stap 2: Speel jezelf in de picture en laat de beste versie van jezelf zien

Maak het persoonlijk en geef alvast een beetje weg van hoe een toekomst met jou gaat zijn. Ga ervoor het leven van deze klant makkelijker en leuker te maken. 

 

Stap 3: Ben een betrouwbare partner 

Is het ‘daten’ overgegaan in een relatie? Blijf interessant en je toegevoegde waarde waarmaken, keer op keer. En verras je klant zo af en toe eens; dat houdt het vuurtje aan!

 

Dus: wat doe jij vandaag voor je klanten?

Reactie schrijven

Commentaren: 0